Nieuws

Wij gaan steeds actief op zoek naar weetjes, tips en wetenschappelijke studies
om jullie verder te informeren en er voor te zorgen dat jullie ook thuis of op het werk kunnen trainen.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

Nieuw jaar, nieuwe wensen

Een nieuw jaar komt eraan en met dat nieuwe jaar onvermijdelijk ook nieuwe wensen en voornemens. Hoe vaak hadden die voornemens te maken met gezondheid, denkt u? Gezondheidswebsite www.health.com ging ernaar op zoek en vond de tien vaakst voorkomende nieuwjaarsvoornemens:

Wij analyseren, u controleert.

Zes van de tien vaakst voorkomende voornemens hebben, direct of indirect, te maken met gezondheid, ook die van u! Alle zes goeie voornemens, maar moeilijk om vol te houden, niet? Een personal trainer. Daar al aan gedacht? Wij helpen u niet alleen om fitter, slanker of beter voorbereid te zijn voor een sportevent. Wij coachen ook in functie van een lifestyleverandering. Kortom: een personal trainer is er voor IEDEREEN!

En daarbovenop kunnen we niet alleen helpen bij zes, maar liefst ALLE TIEN van de tien voornemens. We lijsten ze nogmaals op en reiken u de oplossing aan:

10. Meer slapen

Als u denkt niet te kunnen slapen na onze trainingssessies, think again!


9. Wat minder alcohol consumeren

Sporten doet zweten, zweten vraagt om hydratatie. Alcohol dehydrateert. Wij helpen u daar graag aan herinneren!


8. Terug naar school gaan

Als LO-leerkracht zorg ik ervoor dat u zich terug op de schoolbanken voelt. Verzamel al maar op die witte lijn!


7. Vrijwilligerswerk

Als u dan toch wil, mag u ons steeds vrijwillig komen helpen tijdens het in- en uitladen van ons materiaal.


6. Minder stress ervaren

Sporten maakt endorfines vrij. Wetenschappelijke studies tonen aan dat endorfines een gelukzalig gevoel geven. Wie zijn wij om de wetenschap tegen te spreken …


5. Geld besparen

Wij moedigen u aan om zich economischer te verplaatsen. Neem de fiets! Ga te voet! Laat de wagen thuis staan! U spaart niet alleen geld uit, u verbrandt ook vet terwijl u het doet. Bovendien is de kans groot dat je op lange termijn medische kosten uitspaart. Denk maar aan een te hoge cholesterol of opkomende artrose. Maar al te vaak een gevolg van een sedentaire levensstijl… Win-win!


4. Stoppen met roken

Roken is niet gezond. We weten het allemaal. Stoppen met roken is niet eenvoudig, dat weten we ook. Sporten zal u helpen bij het stoppen met roken om verschillende redenen: het is een goeie motivator, het vermindert de gewichtstoename en geeft je een gelukzalig gevoel (zie puntje 6).


3. Contacten beter verzorgen

En of we hierbij kunnen helpen. Duo-trainingen, groepssessies: het kan allemaal! Bovendien verdien je na de inspanning ook wel wat ontspanning! “Twee watertjes graag!”


2. Gewicht verliezen

Neem contact met ons op, dan spreken we eens af en tekenen we een voor u specifieke, ideale weg vol spierpijn uit.


1. Gezonder worden

Move, eat, sleep; repeat! Gezonder worden is meer dan sporten alleen.


Wilt u meer tips en begeleiding? Contacteer ons!

Gepost op 31.12.2015